Pages

Friday, December 30, 2011

"akuhatiberani"


akuhatiberani??? 
Ok, post ne mungkin juz introduce blog aku yg xseberapa ne..ehe..
Ada makna di sebalik nama blog ne... Orang kata nama tu satu doa...ucapan tu satu doa...kalau kita ucap benda yg baik, insyaAllah baik la utk kita kan? So kalau korg baca nama blog aku pun dah kira doakan perkara yg baik untuk diri korg sendiri..:)

"Aku Hati Berani..!"
Aku ingin miliki hati yang penuh dgn keberanian, keberanian untuk jadi tabah+tenang+redha+ikhlas.....dan semaikan di dalam HATI...even aku bukan orang yang layak utk memiliki hati sebegitu.....(tp tak salah kan klu nak try...?)
Perlukah benda tu semua.....??
Terpulang.....setiap orang ada paradigma masing2..ontologi dan epistemologi individu kan berbeza... Pensyarah kaunseling kat ums dulu selalu remind satu quote yg aku masih ingat "Manusia itu unik..."..yaa mmg betul setiap org unik...Betul kan?? Ok, berbalik persoalan td, direct to the point, aku mmg perlukan hati berani untuk menempuhi nikmat dan ujian hidup di dunia ne.... Sapa nak?Sapa xnak?(jawab dlm hati). Aku memang lemah..xkuat..tp aku tak akan menyerah untuk jalani hidup,.kena sentiasa didik hati sendiri...tak mudah, tak susah...terpulang kita nak jadikannya mudah atau susah..:)

okai....dah..juz sebagai introduce....ehe....ku ekspresikan impian melalui nama blog ne.......lalalalalala~~

1 comments:

This comment has been removed by the author.

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More