Pages

Friday, October 12, 2012

Perjalanan Menggapai KB dan Tanggungjawab....

Alhamdulillah, aku dapat peluang menghadiri temuduga untuk mendapatkan lesen Kaunselor Berdaftar (KB). So, aku kena datang ke Unit Urus Setia Lembaga Kaunselor, Presint 4, Putrajaya. Sebenarnya bukan aku sorang ja, course mate aku dkat UKM ne pun ada jugak, Tengku Ida dan Fifah. Memandangkan kami dah penuhi semua syarat Lembaga Kaunselor, so kami pun plan ambik lesen KB ne sekali. Tq to kak Syifa' yang sudi pinjamkan kereta untuk kami pegi interview...Radzi plak jadi driver.. Waaahh..bertuah sungguh dapat course mate yang baik-baik belaka...ehe...

Hari ne 11/10/2012, awal pagi dah bangun dgn semangat waja....hohoho.... Dah bsiap, solat dan sewaktu dengannya...hadap laptop, tgk nota-nota kaunseling, teori-teori, kajian kes segala bagai.......maklum la, preparetion terakhir la katakan....lalalala....

Dalam  pukul 8 kami dah sampai sana...naik tingkat 19 bangunan KPWPK, pemandangan dekat situ memang cantik..kalau la dapat kerja dkat situ...memang syok la...tenang ja walaupun banyak kerja..haha.. Masa tu, baru sorang yang sampai.... Mohd.Fadzli, team UNIC..sekali imbas memang xkenal..dua kali, tiga kali....sama ja....hoho... Dia datang bukan untuk buat show atau ceramah atau program konsultan...dia ne pun salah sorang calon yang datang untuk dapatkan KB, sempat jugak la aku dan Radzi borak-borak dengan dia...rasa kagum pun ada dgn apa yg dia buat sekarang..teringin pulak untuk bukak konsultan sendiri....chewaah...tinggi impian..

Panel penemuduga dah ready, calon-calon plak nervous.. Aku orang keempat untuk interview...hoho seram3..... "Ting...ting...ting..." Bunyi loceng, means aku kena masuk dalam bilik tu....waaaaahhhhhhhhh...... Tanya tu tanya ne tanya tu tanye ne tanya lagi dan tanya.........(beberapa lama kemudian...) "Dah dapat status Kaunselor Berdaftar nanti, sila jaga profesion kaunseling ye..", pesanan terakhir ahli panel, ringkas dan penuh makna... Aku pun keluar bilik...alhamdulillah sattle....:) Sebelum balik tu plak, kami sempat lawat pejabat Tengku Amirul, salah sorang pegawai di sana..


Radzi, ???, Tg.Amirul


Haaa...masuk3.....


Lawatan ke pejabat Tg.Amirul


Waaahhh...kalau dapat meja pejabat macam ne kan best..dah la
besar...pemandangan pun indah

Ok, sekian...:)




0 comments:

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More